-
d2Ckey lödningar
Hej!
Har lödat fast mitt d2ckey nu. Har ohmmätt alla pinnar och inga är bryggade.
Om det skulle vara så att en pin inte har helt kontakt med kretsen så kan inget ta skada va? Snarare att det inte fungerar isåfall antar jag? Svara gärna så fort som möjligt så jag vågar skruva ihop och testa consolen så fort som möjligt :)
-
Kan man tejpa fast kretsen med lite vanlig packtejp? eller måste man ha eltejp?
-
En fråga till, om man skulle förstöra consolen, kan man köpa bara det där lilla kretskortet eller typ DVDläsaren som man löder på? Och vad ligger ett sådant isåfall på?
-
Om nån pin inte skulle ha riktig kontakt så tar nog inget skada, det lär snarare inte fungera helt enkelt. Tejpa med packtejp du din skogsmoddare... :) Plast som plast, isolerar lika bra och fäster ännu bättre... :D
-
Med tanke på att min DVD läsare är stendöd så tog jag hem lite utrustning från jobbet, känns som en pin på D2C kretsen är av (på läsaren)... Någon som vet om man kan köpa en sån krets nån stans? eller typ köpa DVD läsaren nånstans som reservdel?
-
Är du helt säker på att du inte lyckats löda ihop nån / några av lödpunkterna? Jag lyckades löda ihop W & T vilket resulterade i att dvd:n var stendöd. Om det gått av ett ben på chippet så måste du ha varit väldigt hårdhänt när du lödde... Lyser det några dioder på d2ckey kortet??