Hej!
Vilken typ av skivor ska man använda för dual layer-spel till Wii (som Super Smash Bros Brawl), DVD+R DL eller DVD-R DL?
Någon som vet om det gör någon skillnad?
Mvh,
Neo
Printable View
Hej!
Vilken typ av skivor ska man använda för dual layer-spel till Wii (som Super Smash Bros Brawl), DVD+R DL eller DVD-R DL?
Någon som vet om det gör någon skillnad?
Mvh,
Neo
jag har ingen aning men jag kan ge den info om skiver jag kan, - skiver sliter mindre på lasern och går att påbörja en bräning vid fler tilfelen (multimedia eller nåt son kalas de ) funkar ju inte med spel. + ska då slite mer för de kräver mer "kraft" för lasern å läsa den om detta gäller för bara vanliga dvd eller för dl dvd med vet jag inbte men de är ju billigare o lättare å hitta +dl en -dl och 360 kör bara på +dl
men de borde finnas nån här som har erfarenhet av skivorna i bränd form till just wii, har inget wii ännu :( argon funkar inte bra nog o programeraren har inte kommit. men snart så :D:D:D:D
hoppas de ger nått o att fler kan svara
OK intressant info DrMyxo. Tänkte inflika med min erfarenhet med - och + skivor. Brände tre exemplar av Rayman Raving Rabidds 2... den första jag brände var på en Verbatim + skiva i 4x... funkade skit när jag testade den... Andra en - av samma märke i 2.4x hänger sig i introt men funkar skapligt i resten av spelet... gjorde samma sak igen med en + skiva i 2.4x denna gången och den funkar prima. Har märkt att i mitt fall funkar - sämre än + på mitt Wii.
Jag vet att det var lite out of topic... men jag kör inte annat än PAL backups på mitt Wii... ;) så mitt DL test får bli när PAL versionen kommer.