-
Infinity problem
Hjälp!! Jag har lött i ett MatrixInfinity och maskinen startar fint och spelar org spel men när jag stoppar i en backupp säger den att jag ska stoppa i en orginal Ps2. När jag flashar chippet med firmware 1.93 blir det 1.82 och jag kommer heller ej in i chippets meny endast till programeringen som säger att programeringen är ok sen tar det stopp menyn kommer ej fram. Det funkar ej
heller med cirkel o trekant för att komma till menyn, har kollat alla kablar o lödningar mätt de med multimeter de ÄR ok. Min sista tanke är om chippet inte funkar som det ska. HJÄLP någon.:confused::(
-
Är det verkligen ett original matrix infinity du monterat???
-
Så vida ni ej säljer kopior så ska det vara ett orginal matrix!!
-
Har exakt samma problem. Hjälp! Har testat med Traxdata ValuePack skivor, Fujifilm, Sony och TDK, inget fungerar.
-
Har du fortfarande samma problem? Jag har ej löst mitt! Tacksam för svar!
-
Vilket modellnummer?
Vilket modellnummer?
kolla A,B,I och G
-
Har Kollat allt 2ggr alla lödningar är ok och kablarna sitter rätt. Har köpt ett nytt chipp som jag ska testa med, hoppas på det ska lösa problemet.
-
modellnr
Jag har en V7a, har kollat alla sladdarna 3 gånger nu. Allt sitter där de ska.
-
Mitt är ett v5, har ej hunnit trycka i det nya chippet än så jag vet inte om det gör susen!? Hoppas på det .
-
Kolla om det läser en bränd dvd-film(det funkar utan chipp)Gör den inte det så är lasern för dålig för att det ska vara någon mening att Ps2:an chippas.
Vid ilägg av en skiva och "omboot" så ska spelet/filmen dra igång innan "solen"
kommer.....då är lasern frisk.Kommer solen fram o snurrar en liten stund innan det drar igång är lasern lite för trött.
-
Maskinen är väldigt lite körd så det borde inte vara laserproblem.