PSP, CFW, Minneskort och lag
Hej!
Jag har precis installerat min PSP slim med 3.90M33 (med fatmsmod-patchen) och lagt in Crisis Core på mitt 4Gb SanDisk Memory Stick Pro Duo (Inget ultra, etc, helt vanligt av den billigaste modellen).
Så, nu upplever jag lite hack och lag i vissa av filmsekvenserna i Crisis Core. Det sker inte heller alltid, utan bara under vissa delar av filmerna också. Så min fråga är... vad beror detta på?
Mina inställningar i recovery mode är Sony UMD-driver med 333 i speed på både CPU och ISO.
Är detta minneskortet? Borde jag köpa ett dyrare? Är detta ens möjligt, jag trodde jag kollade upp det och såg att även det allra billigaste Memory Stick Pro Duo har en bättre läs/skrivhastighet än en ren UMD-disk, vilket egentligen alltid ska ge en bättre prestanda om man spelar från minneskortet. Är det så? Eller är det värt att investera i ett dyrare? Vill ogärna slänga ut 900:- på ett minneskort som kanske inte förändrar någonting.
Någon som vet? Jag är relativt ny till scenen också, så jag kan ju ha missat en patch/inställning...
[Edit]
Kanske ska nämna att spelet _inte_ är komprimerat utan en ISO-fil.