-
Nybörjar hjälp
jag har precis fått mitt första nintendo ds lite:), och jag vill kunna spela nerladdade spel, jag har förstått att jag behöver nån R4 grej och sen något litet micro SD kort, men är det allt?,
passar alla micro SD kort till R4 revolutionskortet? (är den bra? jag vill bara kunna spela spel)
vad är ett passcard?
vad använder jag för att ladda ner spelen med, är det bara att tanka från pirate bay eller?
och hur får jag över spelen på micro SD kortet sedan?
väldigt tacksam för svar:)
-
Vill du enbart köra spel du hittar så kör på ett R4 ... Och ja alla SD upp till 4 gig funkar om jag inte minns fel ... och du för över dom enkelt med usb ... simpelt så det förslår ... du rymmer spel så det räcker på ett 4 gig ... +10 stora spel
-
R4 är ett "gammalt" kort nu, det klarar max 2GB och inte de nya micro sd "HC" (high capacity) minneskorten.
Köp ett M3 REAL om du vill ha ett kort som klarar 4GB, 6GB och 8GB microsd. Tror gränsen är 4096GB....
-
ok, så allt jag behöver köpa är ett
M3 REAL + Rumble Pack Bundle version
och 4GB Micro SD minne (micro sdhc high capacity)?
är det bara att köra igång då, för jag har inget installerat på datan nu eller så?
och vad är passkey, behöver jag det, kommer en sådan med?
-
Du behöver ingen passkey.
Formattera minneskortet och lägg på systemfilskatalogen, info om detta finns i forumet...
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=33233
-
okey, nu har jag skaffat ett R4 revolution och ett 2GB minneskort, jag laddade ner några spel från pirate bay i formatet .NDS, jag förde in kortet i datorn, fick upp enheten och förde över filerna med drag o drop, tog ut den o satte in kortet i R4 o in in min DS, men när jag satte på den stod det couldn't find_DS_MENU.DAT.
vad har jag gjort för fel? det verkade lite för lätt för att vara sant
-
Du måste lägga in "operativsystemet" för kortet det finns på CD:n som följde med, där finns även instruktioner om hur om jag minns rätt ...
-
-
jag har fixat det:D nu funkar det
-
Här kommer en ännu mer basic fråga; jag har ett acekard2-kort och en tillhörande USB adapter som jag pluggar in mitt micro SD-kort i (2gb fr elgiganten) men minnet dyker inte upp. Har testat avinstallera USB-portarna i enhetshanteraren och bootat om. Har testat kort+adapter på annan PC, men den dyker inte upp där heller. Vad göra? Kan det vara något fel på adaptern/micro SD??
-
Det är troligtivs adaptern som inte fungerar som den ska, du har ingen annan SD kort läsare? det brukar följa med en MicroSD -> SD adapter som man kan använda, och har du en annan minneskortläsare bör det fungera att köra så också (detta för att eleminera att det inte är SD kortet som är paj)
-
Oftast på HC kort är problemet att läsarna inte är HC klassade ( gamla HP/Fujitsu o andra märkesdatorer med inbyggda läsare ) har oftast inte stöd för HC kort.
Med alla våra Flashkort medföljer det en Micro SD korts läsare som man ansluter via USB i sin PC.
Dessa skall om man köper nyare kort ( Acekard,M3-Zero och nyare R4 kort klara HC. )
HC = High Capacity
SDHC = Secure Digital *minenna heter så* - High Cap..
SD kort finns i olika utförande o i Flashkorten är det MICRO SD kort som används, inte SD eller Mini-SD
Så benämningen HC berättar bara att det är ett högkapacitetskort och de började från 4Gb och upp.
-
Tack för fina svar! Det fungerade på en tredje PC så jag körde från den och nu jublar barnen :)) ...i alla fall 2 av 3.... kortet (har bara ett än) fungerar inte på grabbens console. Jag tror jag har tagit reda på firmware och de har då v.5, magenta-färgen alla 3. Har ni några tips på den nöten också?