-
Backup Loader?
Någon som vet om det finns någon form av backup loader eller liknande under utveckling som kanske gör det möjligt att boota brända skivor genom homebrew channel? Ni vet ungefär samma typ av funktion som Gecko Region Free fast man bootar upp brända skivor istället för utlänska original.
-
Va?
det går väl att boota brända skivor med datels Wii_FreeLoader??
antar att med lite koll så går den att lägga på ett minnes-kort och boota därifrån med...
-
Nja vet inte om det går. Utländska skivor ska gå men de vettesjutton om brända skivor går. Sen så är det inte datels program jag menar utan det är Gecko Region Free som man kör från homebrew channel.
Jag vill altså ha ett homebrew program som man kan starta från Homebrew Channel och från det programmet boota brända skivor.
Jag har inget chip så det är därför jag undrar om det är något sånt program under utveckling.
-
Äsch, chippa den med argon hos hansi här på psx-care istället, även om du lyckas med ditt trick så finns det ingen anledning, skulle de byta nåt på skivorna så slutar ju det där funka endå...
sen tänker du att om din Wii pajjar så är du fuc¤¤¤ om du har chip, men då kan säkert Hansi plocka bort det innan du skickar det på garanti så synns inget...
-
Det är ju det att jag bor ju inte i sthlm utan 60 mil därifrån i Östersund och jag har ingen lust att först betala för frakten och sen 1200 spänn för chippning av en konsoll man nästan aldrig spelar på.
Aja, antar att jag får hålla utkik efter nåt sånt program då framöver.
-
Det "kanske" finns andra närmare än du tror som gör liknande chippningar...
-
Min email adress finns ju i profilen... ;)