Jag har 360:n kopplad till min projektor med hdmi. Kan jag koppla 360 till TV:n samtidigt om jag köper en komponentkabel?
Alltså: Kan 360 skicka ut två hd-signaler samtidigt? Eller kan jag växla mellan dessa på något smidigt sätt?
Printable View
Jag har 360:n kopplad till min projektor med hdmi. Kan jag koppla 360 till TV:n samtidigt om jag köper en komponentkabel?
Alltså: Kan 360 skicka ut två hd-signaler samtidigt? Eller kan jag växla mellan dessa på något smidigt sätt?
Det går att använda båda men du måste dela på komponent kontakt:ens skal som går in i 360:n. Som på bilden annars skulle jag nog rekomendera en splitter.
http://www.minhembio.com/kleinis/152095/
Tack för svaret!
Jag kan alltså visa xboxens bild på TV:n samt projektorn samtidigt?
Då finns det väl ingen anledning att köpa en splitter?
(Jag har tänkt köpa en billigare hdmi-splitter med endast 2 in och 1 ut för att kunna ha xboxen och popcornen inkopplade till projektorn samtidigt)
Kikade på din bild, om du bara vill få ut ljudet genom den gamla av-kontakten så skulle jag rekommendera Ms orginal HDMI kabel med adapter för ljud via RCA + Optiskt. Den adaptern är oerhört tunn och du får lätt plats med din fina supraHDMI kabel undertill med den inkopplad ovanför utan ingrepp på kablaget :D
Tack, men ljudet är redan fixat.
Jag undrar altså om xboxen kan skicka ut två hd-signaler samtidigt. En via hdmi-uttaget samt en via tex komponent. Alternativt om det finns något smidigt sätt att växla mellan dessa?