-
Problem med optiskt LJUD
hej hej
Har ett litet problem som stör mig enormt, har en ELITE och har problem me att ljudet hackar när jag kopplat ljudet till min förstärkare via optisk kabel, har kollat och det är inget fel på den optiska kabeln, koplat den till ps3an och tvixen och kört igenom alla möjliga ljudcodecs som tex dolby digital eller DTS,
min förstärkare är en harman /kardon ( en bra anläggnig)
Själva ljudproblemet är bara i menyerna eller mellan laddtiderna men aldrig under själva spelandet.
Givetvis flashad och första tanken var att fan man brukar jue avaktivera att ljudet sänds via HDMIn samtidigt, men i det här fallet är det så att krysslådan skickar ljud via HDMI och optiska samtidigt, kan det ha med det att göra hittar nämligen inga inställnigar att avaktivera ljudet från HDMI porten.
PS3 och tvixen har ju den funktionen,
Hoppas på nån kunnig därute.
/F
-
Jag har det problemet om kabeln sitter lite löst, brukar räcka att man trycker in den lite extra hårt. Men även när jag haft förlång optisk kabel.
-
oki tror inte det är felet då när jag spelar så fungerar ljudet kanon, men så fort jag är i menyer osv så hackar det, nån gång ibland så hackar det till när jag spelar men inte så ofta.
Måste vara 360n som strular eller så.
vet du om det går att stänga av ljudet i hdmin ?
-
Hitta felet, jag hade ställt in digital 5.1 på xboxen och ställt in att tvinga hk`n att konvertera allt till 5.1 det var bara en klantig miss som tog ett halv år att hitta FNISS
-
kul att du åtminstone kom tebax o talade om vad felet var i fall att någon annan får samma :)
-
Gomorn
Jo klart man måste, nu funkar det galant.
-
Hejsan, lite brist på IQ här.. vet inte hur man skapar en ny tråd,, men det behövs typ inte? menmen.. Har en fråga, kan man koppla 2 optiska källor till en förstärkare på nått sätt? (mitt ex. MacBook & Xbox 360) alltså inte en switch utan allt ljud på en gång.. Har logitech z-5500 :)
-
Hejsan! Jag har också problem med optiskt ljud från min Xbox 360 till min Hemmabio?
har en Sony DAV-200 2.0 hemmabio.
Har kopplat den optiska kabeln till SAT/CABLE uttaget i hemmanion och till Adaptern som ingick i xbox eliten. innan funkade de men inte nu??????
Å när ja kör från hemmabion till tvn å spelar vi försvinner ljudet ibland?
Någon som har en lösning på lager?