Påtaglig brist på moddbara 360:s
Då min gamla Xbox gett upp (RROD) bestämde jag mig idag för att ge mig ut och hitta en 360 Elite med LOT-nummer 0819 eller under. Tyvärr verkar man vara garanterad en Lite-ON efter 0819, http://www.360drives.com/list.
Efter att ha varit på Mediamarkt, OnOff, Expert, Elgiganten, Siba och Game, så har jag insett att detta verkar vara ett ganska så hopplöst företag. Det bästa jag hittade var en enstaka enhet som hade LOT-number 0824, resterande var från 0827 och upp. Det här gäller också Xbox 360 arcade respektive den nya 60GB-versionen, vilka jag också gick igenom.
Jag förmodar att de lyckats tömma lagren på de gamla enheterna efter prissänkningarna? Det verkar vara förhållandevis nya enheter som affärerna säljer.
Någon som händelsevis vet var man kan hitta en ny Elite med LOT-nummer 0819 eller mindre i Lund/Malmö?
Blev förresten nästan utkastad från Mediamarkt efter sisådär tio minuter av rotandes bland alla kartonger. Väktaren lät mig dock vara efter en vit lögn om att jag behövde X modell för kompatibla reservdelar...