Invalid Adress error, söndrig brännare?
Hej,
Något väldigt konstigt som har hänt här som jag inte förstår mig på...
Min brännare är helt ny, fick den för 3 dagar sedan... den första skivan jag brände "Verbatim 8x" fungerade perfekt, efter 2 dagar när jag skulle bränna min andra skiva, Verbatim 2,4x" gick det inte. Det första problemet var att det hade fastnat någon vit, rund gummi sak i brännaren, har formen av skivans mitten, den genomskinliga plasten och hålet i mitten på en skiva, samma storlek... ser ut som den kommit från skivan, men jag kan inte förstå att jag inte sett den innan jag satte i skivan, vore väldigt konstigt om jag vore så blind, men det är väl inte omöjligt. Jag tog ut den enkelt utan att skruva upp brännaren. Alternativ två är att den har lossnat från brännaren? Låter också väldigt konstigt, är ju en helt ny brännare som sagt. Den brände i ca. en halv minut sedan fick jag Invalid adress write error, och jag brände såklart efter jag hade tagit ut den där vita gummi saken.... glömde att spara hela loggen men det jag kommer ihåg:
W 16:28:09 Retrying (1 of 20)...
W 16:28:09 Retry Failed - No Seek Complete
W 16:28:09 Retrying (2 of 20)...
W 16:28:09 Retry Failed - Invalid Address For Write
W 16:28:09 Retrying (3 of 20)...
W 16:28:09 Retrying (4 of 20)...
W 16:28:09 Retrying (5 of 20)...
upp till 20 retry...
Det kan inte bero på 2.4x skivorna? Jag bränner i Imgburn med 2.4x hastighet... vågar inte testa fler skivor, går det att testa på något sätt med "test mode"?
Något annan som jag märkt är att man kan inte öppna tomma skivor med brännaren, det står bara "not acessible, incorrect function", annars går det att öppna vad jag vet
brännare jag använder: Pioneer Intern IDE DVD±RW 20x DVR-116DBK
all hjälp är mycket uppskattad