-
Xbox 360 konsol klockan
Hur många här tycker att Microsoft skulle ha monterat dit ett eller två batteri som är enbart för konsol klockan?
Det är många som har strul med sina saves på grund av det.
Som i en stationär dator, en oval bios batteri.
Dom räcker en evighet, bara för tiden alltså.
Någon som vet om någon löder dit nått sånt?
Ni på PSXcare, tror ni att ni kan fixa lödning för något sånt med extra kodad kort fast på konsolens kort om det ens går?
-
Det hade varit bättre med ett bios batteri, men det funkar väl som det är nu, tycker jag iaf. Jag kopplar då sällan ur strömmen ur min 360...
-
Man vill ju kunna återställa klockan :P
-
Ta bort batteriet då bara som på PC.n.
-
Jag skulle då ha användning av att batteri för klockan då jag stänger av min 360 och all annan utrustning kopplad till samma grenuttag med strömbytare. Allt drar ström i standby och så skönt att slå av allt med en knapp. Och jag har nyligen blivit drabbad av att min 360 fick en reset pga bruten ström och det orsakade att min gta4 save ersattes av en äldre.
-
Räcker med en kondensator istället för ett batteri :D
Visst vi kan väl lösa om någon orkar ge oss et schema :D
Men vem i helskotta har sin 360 i en låda strömlös förutom jag som har fler :D
-
Mjä, har för mig jag läste den tekniska förklaringen av detta någonstans någongång, tydligen används inte en sådan typ av inbyggd klocka som drar nästan ingen ström alls, utan det som håller tiden i din 360 drar så mycket ström att ett batteri skulle ta slut på ingen tid alls.
-
Då borde M$ ha skapat en klocka som inte kräver så mycket ström och sedan när man slår på xboxen så ska den klockan som tar mycket ström ta tidsinfot från den klockan som krävde lite ström. Om inte varför ett uppladdningsbart batteri som laddas upp när det behövs av sig självt när man har konsolen igång.
F*n vad jag blir irriterad på det här med saves alltså.