-
Fungerande webradio
Hej jag har kollat i massa forum, men dom flesta är gamla och vet inte om dom fortfarande är aktuella.
Är det ngn som har en fungerande webradio i XBMC, jag har senaste gasgiver xbmc och det funkar inte. Jag har strm filer som funkat tidigare och nu funkar inte ngn. Jag har även kollat upp länkarna och dom verkar stämma.
Jag kan stream från min pc och kan kolla väder, xboc youtube m.m så jag har kontakt med internet.
Jag blir galen det funkar inte. Jag har även testat med simpleKML men den funkar inte heller.
När ni skriver att man skall kolla xboxmediacenter.xml så har jag en som heter default.xml, fast den är ju på 7,5 meg så den blir inte så fin när jag öppnar den. bara massa tecken.
Och när jag kör några av mina strm filer så tänker den till, men sedan händer det inte mer
tacksam för svar.
-
Jag råder dig att uppgradera XBMC. Streaming fungerar klockrent utan att du ska behöva editera xml filer.
http://t3ch.yi.se/
Har du koll på brandväggen i routern? Om du har statisk IP på boxen lägg till den i DMZ så får boxen åka fritt på nätet.