-
Xbox /felkod 05
Hej. var inne och lekte lite på mitt xbox som jag nyss blev ägare till då min flickväns lillebror inte ville ha det mer. Som sagt så är jag inte så kunnig inom sånna här saker så jag råkade låsa upp min hdd i mitt xbox och nu får jag bara felkod 05 service required och kan inte komma in på något. har dock läst runt på olika forum osv och testat med slayer 1.6 *********** configmagic osv utan framgång. någon här som vet vad jag ska göra? tacksam för svar //Kricke
-
Om boxen bara var softmoddad så måste du chippa den nu.
Om den är chippad så måste du fixa så chippet fungerar, för det gör det inte nu.
-
Okey, vad för chipp ska jag ha? och vart köper jag ett sådant? måste jag löda det själv? mvh kricke
-
Vi har duox2 och smartxx v3.
Smartxx är mer hängslen och livrem, svårt att ställa till så man måste öppna boxen igen.
Felflashat duox2 är skitjobbigt att fixa, felflashat smartxx är bara å flasha igen.
Du kan löda själv eller låta oss eller någon annan löda.
-
Fick igång den utan att chippa =) det var väldigt enkelt när man nu vet hur man gör:P eftersom den var upplåst kunde jag komma åt hd i datorn och få fram hddinfo.txt som finns på xbox hdd. sen var det bara att låsa den med lockhd -p sen koden. sen bara sätta tillbaka den i xboxet och spela =)