Tack för svaren Xager men är du säker på svar 3
Jag vill ju inte bli bannad heller!
TS-H943A heter modellen både med firmware MS25 och MS28, det är vi säkert överens om, tror jag.
3. Men som jag tolkar det när jag läst runt på nätet. Om det suttit en MS25 i en XBOX360, så finns det ingen anledning att gå runt detta faktum och spoofa då är det bara att flasha in firmware MS25 i en TS-H943A och stoppa i den i XBOX:en. Oavsett om den kallats MS28 på grund av firmwaren. Korten ser ju faktiskt identiska ut och har t o m samma typbeteckningen på själva korten och det verkar vara exakt samma komponenter som sitter på själva kretskorten. Jag har kollat på två kort ett MS25 och ett MS28. Å andra sidan sett, så kan det ju vara så att just korten var samma under en period men senare skiftades ut, det vet jag ju inte.
Rätta mig gärna jag kan ha fullständigt fel! Detta som jag skriver är ingenting jag vet. Det är en egen efterforskning och teori som jag kommit fram till detta.
Citat från Llamma Home:
"The MS28 requires hardware modifications and or special techniques to allow flashing the firmware. Other than these extra steps it is virtually the same as a MS25. Nevertheless these steps can be complicated making it considerably more difficult to work with if you are not familiar with the techniques. Since there is no real difference hardware wise between the two; you can downgrade a MS28 to a MS25. Once its a MS25 you no longer need special steps or modifications to flash again."
Slut på citat
Orginal satt en MS25... så här blev det till sist...
Jag köpte ju en MS28 som nu är spoofad till MS25 och med Iextreme v1.5. Får se om X-burken bannad eller vad?
:)
Tack för alla tips!