Min historia att flasha liteons
Fick min ck3 pro samt probe idag. Ivrig som jag var så började jag slita i prylarna med det samma :)
Efter att ha installera alla drivrutiner USB/portIO32 osv så följde jag hänvisningarna om hur man skulle starta upp CK3'an. Efter att allt var ikopplat o klart så startade jag windows var efter att jag hade kommit in i windows knäppte jag på CK3'an, den börja lysa blått precis som den skulle och allt verkade fungera bra.
Tills efter 20sek då datan frös helt o hållet. ÅH tänkte ja, inte hänga sig redan nu... hade ju inte ens fått ge Jungleflasher en chans att hänga sig ännu.. var ju redan där ganska säker på att Jf inte skulle palla trycket också (ren känsla) :)
Efter mycke pul och av och på installationer av drivrutiner osv så lyckas jag lösa det. Varje gång jag knäppte på CK3 så vissla det till lite svagt i HDD'n i datan... tänkte va fan så mycke ström kan inte det där lilla ****** dra.. :rolleyes: så jag slet inte en annan gammalt herke till dator som jag tog strömmen ifrån till CK3 vilket gjorde susen i musen och den hängde sig inte alls i windows längre.
Läsning av nyckelar osv gick jätte bra men när det kom till att radera org fw så hängde sig programet vilket var ganska väntat.. Följde då denna guide vilket gick jäkligt smidigt o bra. Här kommer den: http://robinhoodsplayground.com/foru...p?f=110&t=3226
Hoppas det kanske hjälpte någon med liknande problem som mig!