frågan är enkel, blir den det? jag har en film jag vill beställa hem från staterna men den finns bara i region 1
Printable View
frågan är enkel, blir den det? jag har en film jag vill beställa hem från staterna men den finns bara i region 1
Nej
spelade ingen roll, båda filmerna jag var intresserad av fanns visst i svedala
sorry att jag drar upp tråden igen, men jag syftade på att spela upp DVD:er går det med saker importerade från till exempel USA?
PAL konsoller spelar bara spel från den landskod den är ämnad för alltså PAL eller Regionsfria NTSC spel.
Film fungerar såhär, är det en Europeisk konsoll Region 2 spelar den bara R2 filmer inte R1-6.
När en 360 får ny mjukvara i DVD enheten spelar den fortfarande upp enligt ovan men även Backupper / Kopior.
attans rackarns! vissa filmer jag vill ha finns ju bara in the states, inte direkt värt att köpa en separat dvd bara för det ändamålet.. hmm kanske lösa det med popcorn hour:n på nå vänster.. hmm
nu är det ju så att du kan göra regionfria firmware:s, tex den jag har i min samsung brännare är patchad regionfri och läser alla regioner, det gjorde den inte innan. så frågan är om ixtreme är regionfri för dvd eller inte. hade gärna testat, men min box ligger här i delar i väntan på ix 1.6 :)
Vi får se vad 1.60 har att erbjuda, 1.51 är inte Regionsfri på DVD iaf o inget vi erbjuder som patch heller.
Dagen då det släpps en stabil sån lösning till alla mjukvaror kan jag nog se till att patcha alla mjukvaror vi kastar in åt kunder när dessa flashas på en gång.
Regionskoll kan göras både i dvdläsaren och i datorns/konsollens programvara för uppspelning av dvd. Jag tror inte man kan göra en 360 regionsfri genom att hacka dvdläsarens firmware - hade det varit så enkelt hade det redan varit gjort.