Hmmm hård-disk modifikationer... har jag testat lite grann!
:)
Du kan stoppa i en större hård-disk typ 160GB, säkert finns det 250GB hård-diskar som funkar med de kända hddss.bin men Du kan bara utnyttja 20, 60 eller 120GB beroende på vilken hddss.bin du använder.
Det finns bara tre hddss.bin som gäller och det är för 20GB, 60GB och 120GB som du hittar på nätet. Tydligen är hddss.bin unik för varje enskild hård-disk. Säkert kommer LIVE att kolla hård-diskar i framtiden. Fast jag kan ha helt fel!
Det finns ett kryphål och det är om du plockar ur hddss.bin ur din egen xbox360 orginal hård-disk på 20, 60 eller 120GB. Du plockar då ur hddss.bin på din EGNA orginal hård-disk och lägger i den på din EGNA införskaffande WD 120GB. Det blir säkert väldigt svårt för "Live" att kolla upp.
Frågan är bara om det är så speciellt lönsamt att modda?
Ta migsjälv som exempel jag har en wd 120GB hård-disk som funkar hos mig som 60GB. Jag har plockat ur hddss.bin på min 60GB orginal och laggt in på min 120GB. Sen hade jag ett 20GB skal att stoppa in hård-disken i. OK det är kul att modda själv det erkänner jag men är inte speciellt lönsamt.
Tror det går att få tag på "3 mån Live starter pack inkl 60GB HDD" för ca 750-1000 kronor. När man moddar själv behöver man HDD-skal och hård-disk WD 120GB Hård-disk kostar ca 500 -700 kronor plus det gamla hdd 20GB skalet. En begagnad HDD på 20GB kan man kanske köpa för 300-500 kronor. Nope det lönar sig inte!
XBOX360 Hard Drive
Xbox360 Hard-Drive Upgrade
Lite om savningar på Hård-disken