Frågor ang garantiärende för RROD hos MS!
Hejsan :) Första inlägget från mig på detta underbara forum.
Jo det är så att jag har massa strul med mitt 360..
Köpte det begangnat från ******* i somras för 4000:- (Den är flashad hos PSXCARE), 360 Premium flashad med iExtreme 1.4 (tror jag), 35 spel, 2x trådlösa handkontroller och en GH2 gura. Den har fungerat perfekt fram tills för någon vecka sedan.
Hade relativt svalt i mitt rum (18c) och hade just brännt GTA IV, körde i skivan och allt hängde sig och jag fick RROD.. Beställde då RROD lagningssatsen här från PSXCARE och det fungerade i ca en vecka innan jag fick RROD igen.. Öpnnade då boxen själv och kontrollerade att allt såg bra ut samt bytte kylpasta på GPU:n.. Detta fungerade då inte.. Testade då X-clampfixet på GPU men utan lyckat resultat..
Försökt i flera dagar nu att få boxen att fungera men icke, RROD hela tiden :(
Så nu är jag vid den punk då jag känner för att skicka in boxen till MS.
-------------------------
Har dock några frågor!
1.Jag har inte orginalfronten (den vita) till boxen utan en annan som har lite oranga/gula mönster på sig. Förra ägaren skickade inte med orginalet.
Kan man skicka in det till MS med min nuvarande front eller behöver jag har den vita?
2. Har en flashad Hitachi 0078FK i den.. Måste jag återställa orginalkeyn eller törs man skicka in med en flashad drive?
3. MS märket är ganska slitet men törs man skicka in den trots det eller skall jag lägga pengarna på ett nytt?
------------
Tror detta var allt, mycket text menmen..
Hoppas på några bra svar :)