-
macrovision
Jag har installerat neo4 i en 30004 v3, och allt verkar fungera, (CD-R PS2, CD-R PSX och DVD-Regionfree är det jag kunnat kolla).
Men inte macrovision! Jag kar kollar punkt 42 & 43, kollat igen, lött om, bytt sladdar, mätt upp... Det är ingen kortslutning, och de är inte av! Vad kan det då vara?
-
Hur har du testat om det fungerar eller inte?
Det är vanligt att våra kunder försöker spela in R1 filmer på en svensk VHS-video...då är det inte makrovision som skiter sig utan det faktum att videon inte klarar ntsc/60Hz.
-
Om du vill kunna spela in R1 filmer kan du skaffa en DVD spelare från Samsung. Dom gör om NTSC till en "äkta" PAL 50. DVD´n är i för sej skit. Jag hade min i typ en månad innan jag skickade ut den genom fönstret (lämnade tillbaka) och skaffade en Pioneer...
-
Jo, jag har provat om det funkar, jag vill inte ha bort macrovision för att banda DVD:er, utan via en video kolla på en film på en tv i ett annat rum (via rf), vilket inte går med marcovision.
Nope, det är en vanlig PAL R2 skiva jag provar med.
-
Ring 08-615 21 60 istället under våra öppettider. Enklare än att bolla via forumet när man kan fråga/svara på 3 sekunder istället för en dag...