Original inlägg av
HallonTerror
Jag har fått ett lite liknande problem.
Tidigare hade jag iXtreme 1.51 och kunde då köra Wave upp till och med 3 som sig bör och det funkade alldeles utmärkt. Idag fick jag hjälp att flasha två konsoler till iXtreme 1.61, jag har Lite-On och ville gärna slippa boot-disk.
Problemet är att spelet med Wave 4 som jag tidigare har testat med beter sig som tidigare. Dvs. att bilden får en väldigt ljus xbox-logga och jag kan röra på spakarna för att komma åt olika dvd-kontroller. Gamla spel som är Wave 3 eller äldre botar nu inte alls, utan jag kommer till en skärm med massa text. Dvs. en skärm likt den som ska komma fram när Activation-disk behövs för 1.6. Det står något om att sätta in DVDn i en Xbox 360-konsol.
Jag testade i rent felsökningssyfte att uppdatera den ena konsolen till senaste dashboard med hjälp av en annan tråd här och Dragonslayers finfina guide, men till ingen nytta vare sig för Wave <3 eller Wave >3.
Har konsolerna helt enkelt blivit felflashade och ev. har varandras nycklar etc. Kan fel av den här typen uppstå då?