-
nätverksproffs sökes
har en router me 4 nätverksutgångar.
fast 1: 360
fast 2: nätverks hdd
fast 3: stationära datorn
fast 4: tvix 6500a
det jag känner att jag måste ha är en fast till min andra tvix, skumma igenom halva internet =) och hitta ett grenutag till en nätverks utgång se 1 blir 2, klarar verkligen routern att tilldela dem olika ip nummer då? känns two good tu be tru.
vägrar ha en trådlös lösning som jag ser det i dagsläget.
HJÄLP ! =)
-
Ja, det skall inte vara något problem.
Problemet kan bli om du kör mycket trafik över splitten då de två som sitter på splitten kommer dela på hastigheten på routerns port. Det är nog inget problem om du inte kör massa nerladdning och streaming.
-
Prova, fungerar det inte så köper du en billig switch istället.
-
Jag måste nog hålla med Hansi ... Köp en Switch så är dina problem lösta ... Kostar inte många kronor nuförtiden ...
-
tack för alla vackra svar, ska ta och köpa mig en switch då slipper jag ha ps3an trådlös också =).
snyggt jobbat allihopa / trevlig helg,
Ps: hansi då får gärna lägga upp en poll om hur man beskär profilbilder så de inte har vita kanter på högersidan :D
-
-
är en switch de bästa för mig också?
är sugen på att alltid ha mitt 360 uppkopplat mot live men vill inte gå miste om att behöva koppla ur datorn varje gång. hade tänkt testa me 2 såna där delningsdosor( elr va de nu heter, där man delar telefon o bredband), 1 dosa till ena modemet som går till digitaltvn o datorn o så en dosa som går till modem för 360. funkar de att göra så?
hopppas ni förstår hur jag menar =)