-
Operera på strömkabel?
Hallå!
Min tredje 360 gav upp för ett tag sen och idag fick jag hem en lånebox. Kruxet är att jag har en "pigg" på min strömkabel som tar emot när jag ska trycka in den i boxen. Frågan är nu om jag kan pilla bort "piggen" med hjälp av en kniv eller något och på så vis få igång den?
-
Nope, det kommer INTE fungera, du behöver nytt nätaggregat, det du har är för en "nyare" variant av moderkorten, det finns 3 olika varianter, varje nyare ger mindre ström än dom tidigare, vilket resulterar i att det inte kommer fungera hur mycket du än modifierar den, för att det ska fungera måste du bygga en helt ny... (dyrare än att köpa nytt nätagg, och bra mycket farligare också)
-
Nej det låter som en riktigt risig ide.
De sitter där av en anledning...
JAsper nätdelar funkar inte på Falcon o Falcon inte på Opus eller Xephyr ...
MEn upp fungerar de bra.. från gamma l till jasper eller falcon, från falcon till jasper.
-
Haha okey, jag tar väl av mig operationsrocken igen då..
Tack för snabba svar!
-
n/p alla olika nätdelar har olika watt samt strömstyrka, köra en box som kräver mer på en mindre nätdel bränner inte bara nätdelen om man har otur :D
203 watts nätaggen De första klarar alla boxar, kör själv på en sån hemma o alla våra lödbord har ett sånt med.
Just bara för att vi inte skall behöva ha tre olika 360 nätagg.