-
360 via dator
Har min 360 kopplad med ethernet kabel till datorn som delar anslutningen då den är uppkopplad med wlan. Xboxen kommer ut på nätet då den genast ville uppdatera och jag testade uppkopplingen till live och fick grönt. Men jag kan inte "recover tag" för då får jag errror om att de inte gick för tillfället och jag ska testa senare.
Har även testat att starta nytt konto men den avbryts också och jag får ett felmedelande med kod.
Microsoft säger att jag ska testa att koppla xboxen direkt till routern. Men jag ser ingen mening i det då jag inte kommer kunna ha det kopplat så i slut ändan ändå.
Så min fråga är, vet ni bättre?
-
Köp en trådlös nätverksadapter till Xboxen då?
-
Lär inte funka bättre, du har ingen brandvägg som spökar? Kan du spela över Live? Händer ju faktiskt att recover-tjänsten inte funkar som den ska.
-
Visst hade det varit bra med en wlan modul men tycker 800kr för en är orimligt dyr, man köper ju en beggagnad netbook för de pengarna och kan köra som jag gör nu med den. Plus att du får en dator.
Den ingyggda brandväggen i windows är avstängd, har inte öppnat portarna i routern skka testa det. Vet inte om jag kan spela på live eftersom den inte låter mig återskappa mitt konto eller skapa en ny. Men den kommer ut på nätet för den har laddat ner uppdateringar osv.
-
Fick det att funka, jag öppnade portarna i routern och nu funkar det :D
Edit:
Öppnade upp dessa portar.
* TCP 80
* UDP 88
* UDP 3074
* TCP 3074
* UDP 53
* TCP 53
-
ok, bra nyheter, och tack för att du återkom med lösningen på problemet :) nu kan andra som har samma problem som du haft kanske lösa det utan att ställa samma fråga igen =)