-
isofiler???
hej
jag har idagarna köpt ett psp spel till min grabb som var flashat
nu när jag försöker lägga in spel som jag då laddat ner så får jag ej de att fungera jag har strtat psp som man skall med chicken foto så skärmen blir grön och startar om men hittar ej filerna på minnet ???
hur fungerar det om man laddar ner ett spel som är säg 520 mb stor och seddan packar upp det vad skall man lägga på minneskortet ??????
tacksam för svar
tocapo
-
du måste innan du kan börja använda ditt minne till detta formatera det i PSP'n då skapar den ett visst antal mappar med diverse namn, iso filer lägger du sedan som dom är i mappen "ISO" som finns i roten på ditt minneskort (efter formatering) och du måste använda en CFW Loader med PSP-3000 i samband med att du kör ChickHen, din PSP's FW måste också (vad jag förstår) vara 5.03 för att detta ska fungera i huvudtaget...
-
hm om jag förstår dig rätt så måste jag formatera minnet i pspn ???
och hur hittar man hur man gör det ??
Tacksam för svar
Tocapo
-
-
Innan du formatterar, kolla om du har något som heter "custom firmware activator" eller liknande i din spelmeny, för den måste startas innan isofiler fungerar.
Formatterar du minneskortet så blir du av med både chickhen hacket och cfw activatorn osv...
-
Har du laddat ned fler bilder i Photo kataölogen än ChickHen filerna radera dessa, många kunder som provat ha semesterbilder på sin PSP som kör ChickHEn har haft problem med att få Chick att trolla som den skall.