-
behöver snabb råd
Har ett wii som är ca 2år gammalt, sitter ett Wiikey i det sen 2år, har fungerat bra förutom att vissa spel slutat fungera.
Nu är jag riktigt sugen på att Byta chip och sätta i wiikey2, har en kille som kan fixa det imorgon.
Mina funderingar: kommer wiikey2 att fungera i min "gamla" maskin?
Finns de risk att tex Mario kart, mario at olympic, mario Galaxy, super paper mario och mina tidigare spel inte fungerar om jag byter chip?
Anledningen till att jag vill byta är att dottern vill spela New super mario.
Hoppas ni förstår mina funderingar och kan komma med några råd och tips till mig.
-
Som jag förstår det kommer det inte att vara några som helst problem...
Bjerlk
-
Anser själv att det inte borde vara det iallafall, skönt att en "expert" tror de samma, är ju igentligen inte så mycket jag ska göra, bara byta chip.
Någon som är av samma åsikt eller tror de kommer "skita" sig så gör er röst hörd.
-
då har man varit och bytt till wiikey 2 men har inte lagt in 1.3 uppdateringen än, ska testa det lite senare. Hoppas de funkar nu bara!
-
Super mario fungerar klockrent på mitt wii nu.
Dock så har jag andra spel som får error.*suck*
-
Vad är det för spel som får "Error"
o hur uppenbarar sig de felen ?
Har du en Europeisk maskine med Mjukvara över 4.0 försvinner regionsfriheten o kör du USA eller Japan titlar så kan det vara det som strular kanske ?
-
Får upp The game disc could not be read eller vad de nu brukar stå.
Får de på spel som jag tidigare typ spelat 1-3 gånger och ville testa igen nu. resident evil, deer hunter (eller vad de heter), samba de amigo mfl.
Testa wii sport resort nu senast och de fungerade typ 1 min in i den första filmen om hur man ansluter wii motion, madagaskar karts fungerade tills de skulle ladda bana.
Har alltid kört med TDK skivor.
Fattar inte varför de blir så här.
-
Kan vara lasern som blivit lite sämre i kombination med skivor som inte är bäst kvallite...
Testa verbatims dvd-r skivor...
Skivor har ju bäst föredatum samt så blir dom dåliga ganska fort...
En annan sak kan ju vara updatsen från nintendo vilka har sänkt feltoleransen i det som skall läsas in, vilket gör att det du har på skivorna inte är ok längre...
Bjerlk
-
oki, när jag började göra backuper så fick jag rekomenderat att TDK var bra skivor, men det ändras ju. Kan kanske vara lasern? vad kostar de att byta den?
Vissa spel kommer inte ens upp i första "rutan" på första sidan i wiiet.
-
TDK, MAXELL, BASF osv som var starka varumärken på kassettbandstiden verkar bara sälja på sitt namn och inte bry sig om att ha kvalitet på skivorna...
Kör med VERBATIM, kvalitetsmedia jag använt sedan den tiden skivorna var 8" stora och gick att böja...
-
Tror faktiskt attt jag har något spel på verbatim oxå som inte startar, men visst skall det vara bra skivor. Tycker bara de är konstigt om spelet startats en gång och inte nästa, men skall testa med en verbatim skiva till WSR.
-
Hitatchi läsare kan vara kinkiga på Printable o Silver Surface ibland
.funkar inte det ena, prova det andra.