-
M3i Zero, RTS-bekymmer
Ok, DSi XL inhandlad. M3i Zero samt minneskort inhandlat (tackar Hansi och hans posse för snabb frakt på korten). Jag installerade firmware grunkan (1.4 och senaste Sakura packet från gbatemp) utan problem.
Men - i DSi-menyn dyker inte "M3i Zero" upp utan "Danny Phantom - Urban Jungle THQ" hehe. Det, i sig, skiter jag egentligen i eftersom Sakura startar när jag trycker på den. Men av nån anledning får jag inte real time save funktionen att snurra. När jag försöker aktivera RTS-menyn innifrån ett spel (brukar köra L+R+Select) så hänger sig apparaten. Spelen funkar fint så det är inga såna problem - bara real time save.
Nån ide om vad det kan vara som spökar?
Edit: Upptäckte ett problem till. Spelen känner inte igen min XL som en DSi. Till exempel Assassins Creed 2 (DSi Enhanced version) säger att jag har en "vanlig" DS, inte en DSi.
Ingen som har en känsla för vad som kan vara problemet?
-
Har samma problem som du har med Assassins Creed 2. Har en NDSi XL med M3i Zero. Men när jag kör Assasin Creed 2 (DSi versionen) från kortet så tror spelet att jag spelar det på en vanlig DS. Finns tyvärr inget annat att göra än att vänta på en uppdatering till kortet som gör det möljligt för spelet att känna av att det spelas på en DSi.
-
Hur trycker man L+R samtidigt på en XL?
Jag kan inte aktivera RTS menyn.
/Mike
-
1 Bifogning(ar)
L = Left trigger ( Spaken i vänster överkant )
R = Right Trigger ( Spaken längst upp till höger i överkant )
Bör inte vara svårare än som man gör på en DSL eller DSi :D
Video på YouTube jag nyss laddat upp :D
http://www.youtube.com/user/PDGtheMo.../0/lKgHnbLA76g
-
Det är inga problem att trycka in L+R samtidigt på en DSi XL. Även om man har skärmen helt upp fälld så kan man trycka in L+R knapparna.
Aprå på problemet med att DSi Enchanced spel på M3i Zero inte känner av att de spelas på en DSi så kontaktade jag M3adapter som gör korten och frågade om det var någon ny flash update påväg till kortet som kunde lösa problemet. De svarade att de skulle kolla upp det och se vad de kunde göra åt saken. Så förhoppningsvis så kommer det komma en ny flash update som kan fixa till det problemet.