Testa med varmluftspistol som sista utväg
Hej
Jag köpte en defekt 60GB som hade Ylod, jag gick på den med varmluftspistol i 300 grader, (sök Gilksy på youtube) följde videon och vips så var konsolen igång. Dessvärre har jag inte fått bluray spelaren att funka, men det är två olika saker. Konsolen gick inte överhuvudtaget igång utan visade ylod och ingen bild på tv. Köpte mej en varmluftspistol och körde för fulla muggar, sedan gick konsolen igång men dock inte blurayen (men det hade jag blivit förvarnad om när jag köpte den. Så nu kämpar jag med det problemet, har nyss postat här i forumet för att få hjälp. Men jag kan köra internet, se på film och göra allt annat utom att använda bluray spelaren.
Jag gjorde detta hära för bara någon dag sedan så om du är nyfiken får du gärna skriva till mej så berättar jag hur jag gjorde.
Dock är det väl bäst att uttömma alla andra alternativ innan man gör det här för det är ju inte något proffsjobb precis, men det funka för mej och det var "gratis".
//Frizzby
Gratis står väl inom "tecken"
Gratis står väl inom "tecken"
Hej, tack för ditt svar swizzy, men jag hade kylpastan redan innan och den hade jag köpt billigt på ************, riktig arctic silver 5 eller vad den nu heter. Jag tycker att det är så nära gratis man kan komma, dessutom gjorde jag inte slut på den heller utan det finns kvar till mitt nästa projekt som är en rrod:ad Xbox 360. Varmluftspistolen däremot kostade en del (det kunde jag iofs lånat en om jag ville) men även den kommer jag ha till annat sköj.
Gämför man med vad en verkstad skulle ta så tycker jag att det var ganska billigt och även om det inte håller länge så hade jag kul när jag gjorde det.
Tack för svar hoppas inte psxcare tar illa upp men lite hemmafix är ju kul även om man bör lämna vissa saker till proffsen.
Jag har ganska många år av proffesionellt datorbygge bakom mej så man skall ju inte göra sånt om man är helt novis!
EDIT: Inser att jag kanske tabbat mej med mitt inlägg eftersom psxcare lever på att sälja / reparera, tänkte inte på detta när jag skrev utan såg det mer som ett forum. Sorry..
PS. Tack Psxcare för ett jättebra forum, har fått råd här flera gånger. DS
//Frizzby