-
Kloner
Hittade en butik som helt klart säljer kopior/cloner på flashkort, t.ex. säljer dom DSTT för 80kr
M3i SDHC (klon av något annat kort (troligen DSTT) som dom satt ett namn på för att likna M3i Zero)
och en massa andra kort för allt för låga priser...
hur kan butiker som säljer sådan skit få lov att överleva???
Jag mejlade dem för ett tagsedan för att fråga om dom bara sålde originalkort och det svaret jag fick var att dom var av likvärdig kvalitet.
-
Det finns gott om kunder som bara nöjer sig med det billigaste och inte värderar tillgång till support eller att prylar har bra kvalitet...
Flashkort är ju inte direkt raketforskning nuförtiden, så korten fungerar säkert...oftast...ett tag åtminstonde...störst problem är kanske när man får dåliga micro-sd kort, och riktigt fult är det när det står t.ex. KINGSTON tryckta på dom...
-
Är inte KINGSTON micro-sd kortet nåt att ha? Det var ju ett sånt jag fick när jag beställde mitt M3i Zero kort + 8 GB Micro-SD kort från er.
-
Det hansi menade var att man kan få Kopior på oficiella kort oavsett om det är Sandisk, Sony eller Kingston på samma sätt som M3i Zero, R4 etc bla bla bla kort.
Ruttet tycker vi som håller oss till de lite dyrare orginalen för våra kunders säkerhet.
Mindre strul med dom kort som är orginal dessutom.
Orginalsystemfiler brukar oftast inte funka på klonade kort *skratt*
-
Ok då vet jag att jag inte behöver vara orolig. :)