Tjena!
Jo det var så här att jag har ett litet problem och det involverar spel som skall överföras till min 360:s hårddisk.
Jag har en jTag Xexmenu och vet inte riktigt om det funkar som det skall eller om det bara är jag som verkligen är noobig. Problemet är följande; Jag använder flashfxp för överföringen, xboxen och min pc är kopplade till en switch (jag har även prövat koppla dom tillsammans - alltså ethernet port till ethernet port). Xboxen finns i mitt nätverk så jag har kontakt med den oavsett om det är via switchen eller direktkopplat.
Detta låter ju ok men flashfxp avbryter överföringen efter viss GB, ibland 1GB och ibland 4GB, då jag försöker föra över spel från min pc:s hårddisk till xboxens interna. Men jag vet ärligt talat inte om man ska skicka ett rar-arkiv till xboxens hårddisk eller om man skall packa upp arkviet innan. Oavsett så blir det fel vad jag än gör, det avbryts. Jag har följt anvisningarna och skapat en Gamez mapp och en mapp under den kallad efter spel som jag försökt föra över (http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38215).
Är det något jag missat i protokollet? ska jag ha gjort någonting före jag skickar över filerna eller är det något program jag saknar? jag använder f.ö. winrar som uppackningsprogram och innehar windows vista.
Känner någon igen detta problem? Jag har sett många sidor på internet som har snarlika problem men de erbjuder ingen lösning på mitt. Är ytterst tacksam om jag kan få en knuff i rätt riktning!
MVH
Terence Cornwell