-
Konstig Ps1 emulation
Jag har en ps3 slim 250 gb.
alla ps1 spel osm jag har prövat funkar alldeles utmärkt men det är två som inte vill starta. när man stoppar i valfri skiva ifrån båda spelen så kommer den till psx-skärmen och sen stannar på svart skärm. verkar inte som att den vill boota skivorna alls.
problemet gäller Final Fantasy 8 och 9 båda är original-print(icke platinum)
vet inte exakta serienummer.
vet ni om varför det inte fungerar?
de ligger ju onekligen på kompabilitetslistan eftersom de säljs ju officiellt på psn-store.
-
Säljas på PSN store o vara kompatibla är två olika saker :D
Vissa Ps1 spel fungerade inte på Ps2 däribland några Squaresoft spel ja.
Ps3 60Gb var den enda modell som hade Ps1-2-3 spelstöd men inte 100% på samtliga titlar den heller.
-
Men tillexempel mina original skivor av Abes escape, Resident Evil 3, Final fantasy 7 m.m. funkar fint. jag har testat 10 olika spel men det är bara de två final fantasy som inte vill starta O.o.
-
Tråkigt, men det är som sagt några Squaresoftspel som har problem.
Dock så har inte jag hört något om att 250Gb slim Ps3or skall ha stöd för Ps1 och Ps2 spel alls. Står det dokumenterat i manualen ?
-
ok. va synd, då ska jag se om jag hitta en annan utgåva xD platinum utgåvan verkar folk inte ha problem med så.
Jodå. det är bara ps2 kompabiliteten som de skrotade. ps1 spel funkar fint och det ser man både i konsolens XMB och i manualen :)
-
skivorna är väl dåliga, jag har själv ett original-ex av FF IX (ej platinum) som fungerar felfritt.