-
Filer över 1 GB går ej?
Jag har CFW 5.50 GEN-D3 och försöker lägga in ISO spel som är större än 1GB, men det fungerar inte? Spel under 1GB fungerar utan problem. Jag har provat att köra via kabel och att lägga in direkt på minneskortet. Ingenting fungerar, någon som har något förslag?
-
1. Kika i FAQ o se om du har ett Piratminne eller äkta...
2. Har du plats för den filen + lite till på minneskortet?
Det är inga problem att lägga 1.8Gb stora filer ens på ett minneskort.
Jag brukar alltid råda folk som har en PSP som är helt flashad att alltid formatera minneskortet i sin PSP innan de börjar använda dessa och efter varje uppdatering.
Säkerhetskopiera först alla sparfiler o bilder o annat du vill ha kvar bara :D
-
Se till att minneskortet är formatterat via psp:ns systemmeny. Annars kanske minneskortet är formatterat med något sunkigt filsystem t.ex. FAT istället för FAT32...
Glöm inte att kopiera över alla filer på minneskortet till t.ex. datorn innan du försöker formattera det igen bara (n00b disclaimer...)
-
Tack för svaren.
Jag har formaterat om minneskortet som inte är ett piratkort i PSPn systemmeny. Jag har tillräckligt med plats på minneskortet.
Förut har det fungerat att lägga in de spel jag försöker med, men nu fungerar det inte. Ett spel över 1GB har fungerat men inte dem andra "stora" spelen. Har prövat många under 1GB och det har inte varit några problem.
Fler förslag?
-
Prova ett annat minneskort, prova stäng av ( Speed upp memory ) i Recovery menyn.
Det låter helt otroligt konstigt faktiskt.
Och gör en säker enhetsborttagning o vänta en minut efter datorn säger att du kan mata ut enheten.