-
PS3 Handkontroll
Hej, har haft 360 sen det släpptes och för ca 6 mån sen gick jag över till PS3. Har haft svårt sedan dess på tex bad company osv. I 360 var det betydligt lättare med joysticken än vad det är på Ps3. Är det bara jag?
Min fråga är då följande är det en miss i orginal handkontrollen och har den isåntfall blivit bättre i dual shock kontrollen? Om inte, kan man spela med en 360 handkontroll trådlöst? Jag vet att det går med kabel.
-
En vanesak. Jag tycker precis tvärtom med 360-handkontrollen.
-
Tror inte det är en vanesak. Har haft min ps3 i över 6 mån. Och har fortfarande inte vant mig. Man kan tex inte dra joysticken försiktigt från start utan det är efter en viss gräns då den reagerar däremot på xbox fungerar det direkt från start.
-
Det är en vanesak o en inslitningssak :D
Läser man manualen till Playstation 1 så står det att man skall nöta in analogspakarna jämt genom att röra dem i cirklar säg 40 ggr medurs, sedan 40 ggr moturs samtidigt som man efteråt gör om samma procedur men att man trycker ned spakarna lite så att man hör R3 och L3 knapparna klicka.
Vet inte om det står i Ps3 manualen men jag har alltid sedan dess gjort så o mina kontroller funkar perfekt. *vänners brukar balla ur efter ett tag*
Men det är helt klart en vanesak.
Vi har adaptrar som gör det möjligt att använda 360 kontroller på Ps3 och tvärtom.