Hej,
Kan vi sammanfatta en bra guide här eller måste vi använda dom minst sagt omständiga bitar från nätet?
Hej,
Kan vi sammanfatta en bra guide här eller måste vi använda dom minst sagt omständiga bitar från nätet?
Precis sett och använt varje fall den första. No go för min del...
Nu är jag i läget att jag inte får något felmeddelande 80029567 eller att den säger update to 3.50 när man startar men blir black screen nu.
Så vet inte en del säger att dom lyckats andra inte.
Provat stoppa i valfritt Ps3 spel i läsaren ???
:) Du menar glöm inte att ha en orginal skiva i när du startar via tex Gaia manager? Japp Metal Arms 4 sitter i konstant....
Vilken dongel använder du + vilken programvara på den ?
om du använder fel patch så blir det svart skärm. säker på att du har rätt patch?
PS3Jailbreak köpt här :)
Ja jag har 01031 varianten och den tillhörande patchen.
Testat dessa metoder http://psx-scene.com/forums/f6/tut-h...tml#post581015 och denna http://www.ps3news.com/forums/ps3-ha...ak-114891.html
Vet inte om det ställer till det men jag började med den metod som man editerar metadata_db_hdd med och sen den andra metoden där man lägger in patchen direkt i spelkatalogen så att säga.
Kanske att det som ändrades i metadata_db_hdd stör den andra "enkla" metoden?
Jag har ju säker missat något med tanke på att många fått igång detta.
Om jag nu ska börja om från början hur tycker ni man bör göra?
1. Återställa metadata_db_hdd? Kan man det ?
2. Ta bort alla rester av spelet från den interna HDD? Vilka filer / kataloger?
3. Vilken metod ska man sen börja om med?
Jag har en PS3 slim 250 Gb variant som jag har kopplat in en 2TB extern disk på. Jag har spel på både Interna HDD och externa som fungerar så jag lägga Black ops på vilken som spelar inte mig någon roll.
Apps som jag startar spelen med,
Gaia manager, minns ej version tog ner 1.03.1 igår som jag ska testa med
Open manager, minns ej version.
Backup manager, minns ej version.
Multi manager 1.09.03 with covers pack.
Jag har kvar Black Ops uppackad och orörd på en annan disk så att jag kan börja om så att säga.
Någon som orkar komma med lite goda råd på vilka steg jag bör ta från nu?
Tack för svaren! Snälla själar på forumet här! :)
PSJailbreak sorry :)
Vi säljer bara originalet så är den köpt av oss så är det en fungerande dongel :)
Jag fick tag på spelet original o har lagt den på USB disk o kommer patcha senare, men där är det vioktigt att få rätt patch på disken...
Polarn har fått det o fungera i.af med en skiva i dessutom.
Ja men det är orinalet från er. Japp men kan jag dubbelkolla vilken version det är jag har då ? Menar BLES-01031 står det i filen PS3_DISC.SFB det brular vara rätt.
Däremot labbade jag med katalognamnet BLES01031 och BLES-01031 någon på nätet sa skit alltid i - tecken men jag känner nog att man ska ha det som står i PS3_DISC.SFB ?
Den skivan jag "provade" skulle tydligen ha denna: http://psx-scene.com/forums/f6/tut-h...tml#post581015
Japp samma som mig då....
Vad tror ni om mina punkter ovan? metadata etc ? rensa bort gammalt ?
Jag har samma problem! Har en original psjailbreak dongel som jag har köpt ifrån er. Men jag får inte spel med version 3.42/3.50 att fungera. Jag har provat med open manager 1.72/2.1, Backup manager 1.0/1.1. Har även ändrat PARAM.sfo med SFO editor till 3.4100
Någon som har en lösning på detta?
jag har egentligen inget bra svar på detta eftersom jag aldrig har varit intresserad av ett spel som kräver en högre fw än 3.41, och därmed aldrig pillat med det där själv. men av vad jag har läst så räcker det (åtminstone ibland) inte att mecka med param.sfo utan det kräver lite extra pill.
ladda ner denna: http://www.mediafire.com/?d72g848d17d6gb2
packa upp Black Ops Patch BLES01031.rar
skriv över filerna till mappen där du har lagt spelet BLES01031
: usb HDD/GAMEZ/BLES01031/PS3_GAME/
jag använder sedan multiMAN ver 1.09.04 [20101107_153800].pkg att starta spelet med (glöm inte att ha en skiva i).
(många använder även gaia manager)
hoppas det löser sig.