tjo, köpte en ny 360slim och kopplade med hdmi. kör med komposit till min andra 360. får inget ljud till stereon när jag kör hdmi. vad missar jag?
Printable View
tjo, köpte en ny 360slim och kopplade med hdmi. kör med komposit till min andra 360. får inget ljud till stereon när jag kör hdmi. vad missar jag?
Hur har du kopplat HDMI'n? är det direkt till TV'n eller via stereon? stödjer stereon ljud genom HDMI? stödjer stereon ljud läget du har valt?
hdmi till tv. rca via tv till stereo. funkar med komposit via xox och tv med rca till stereo.
Har TV'n en RCA utgång då? så du inte kopplat RCA kablarna direkt på ingången till tv'n? :p
jo den har en utgång. det var så jag fick ljud tidigare när jag kör komposit.
testat lite olika lösningar och får bara ljud när jag kör med komposit. varken digitalbox eller 360'n skickar ljudet vidare när jag kör hdmi. digitalbox och vhs skickar inte ljud vidare när jag kör scart.
intressant tv du!
Du kan ju annars ta komposit kabeln och koppla in den med, så tar du ljudet från den bara ;) (skit i gula kabeln) du kanske får ta bort plast skalet på komposit kabeln men... :p
ska kolla.
edit:
fast då måste jag koppla om varje gång jag byter 360 :(
edit2:
funkade att "skala" kompositen.
berätta inte för min fru bara att jag är på och "pajar" vår 2 dagar gamla box ;)
annars funkar detta visserligen med:
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=828&xSec=94
dumma m$. fast det känns å andra sidan skönt att börja mecka med boxen redan. "koppla aldrig in både komposit och hdmi samtidigt" - instruktionsboken.
instruktionsboken kan äta gul snö.
En anledning till varför din TV inte ger ljud ut från din 360 som är kopplad via HDMI är att den inte är inställd på att avkoda digitalt ljud via HDMI till RCA, har du en optisk utgång på din TV så borde den ge ljud ut :)
Annars är det en dongel i din 360 ( AV kabeln med avskalat skal eller oficiell dongel ) som gäller.