Gå snart över till "The dark side" :)
Sitter fortfarande med samma winbond 0225a som INTE Lizard kan läsa men XecuterUSB och JF inga problem. Lizard kom med Gecko 1.14 = Unknown FW Type!, Gecko 1.16 = Unknown FW Type!, Gecko 1.17 = Unknown FW Type! (Inkluderat G winbond unlock)...Vad är då vitsen att släppa uppdateringa om man endå inta kan läsa ur den :)
Gjorde slag i saken och plockade fram min Dremel, 100oh motstånd och lite tråd. Fimpade limmet från kretsen och drog upp linjerna mellan benen för att få fram "Drill punkten". Lödde motståndet på 3.3v punkten. Startade Lizarden och körde winbond unlock! höll motståndet mot dremeln och drillade punkten där strecken möttes! Det stog Drilling i HUNDRA år och Hips Vips Stop Drilling :)
DEN BLEV UPPLÅST och kunde tillslut köra READ FULL FIRMWARE, woohooo :) Så min fråga är vad ska man med utbytes PCBkort till egentligen, visst är ju enklare men det går ju utan :)
Men vilken jävla process alltså? sen kan man locka och unlocka med en tändargnista åxå :) funkade fin fint d med!
Men snälla det måste ju komma en enklare historia, svettades som en gris under dom 10-20 min detta höll på:)