-
failad flash av duo x2
hej har ett duo x2 chip i min xbox men failade med flashningen när jag skulle int med ett nytt bios. ena banken innehöll ett korrupt bios så jag skulle flasha ett nytt där men glöde ändra switchen på chipet så när jag försökte flasha så flashade den banken som det fungerande bioset låg på. och självklart gick proppen mitt under flashningen så jag kan int boota med chippet längre. vad ska jag göra? hur kan jag rädda chippet?
xboxen är en V1.1
Har hört rykten om att man kan installera chippet i en 1.6 xbox och flasha direkt om 1.6:an då är softmoddad, men det är bara vad jag hört på ryktes vägar och det känns som det är bäst att fråga här innan man sätter sig och löder eventuellt i onödan.
MVH
Flizc
-
Du behöver ett annat chip så att du kan "hotswap flasha" chippet ;)
-
ryktet är fel... har man bootat från interna flashen går det inte att flasha över LPC-bussen eller vise versa
som Swizzy säger "HotFlash / HotSwap" är enda lösningen att rädda chippet... du behöver dock en xbox där du lätt kan lyfta av befintligt chip efter boot...
-
okay :( tack för hjälpen
har dock ingen annan box med ett chip.
Men när jag hotswapar måste int det gå en kabel från mitt detta chip till d0 då?
-
Tror ni detta skulle funka att göra och ha som chip för att flasha om det jag har som e fel flashat?
http://www.xbox-scene.com/modchips/ownmod_diagrams.html
-
Nä det funkar inte... för då kör du från den "interna flashen" och inte LPC som du behöver för att kunna flasha LPC
den du länkar till kan användas ifall man flashar fel i tsopen...
EDIT: (missade din förra fråga)
när du hotflashar måste du se till att moderkortets d0 punkt är ansluten till GND
-
chipet i min andra tråden är ju kopplat på LPC bussen så det borde väl funka?
okay :P får jorda d0 punkten då