HDD-swap mellan två boxar, fräscha upp mitt minne
Tänkte swappa hårddiskarna mellan två Xboxar. Den ena är en 1.1:a jag TSOP-flashat och VGA-moddat (dubbel bios), den andra är en 1.6:a med ett SmartXX LT OPX. Jag vill helst göra detta utan att behöva formatera/installera om drivarna, då det lär ta sin lilla stund att backupa och återställa ~300 GB spel över 100Mbitsnätverk :>
Är rätt säker på att bootpathen i bios pekar på samma fil, c:\xbmc\default.xbe på båda boxarna (jag sket stenhårt i Live även back in the days), och om det inte skulle vara så så är det ju en baggis att ordna. Jag kollar saken när det blir aktuellt att genomföra manövern. EEPROM-backups är förstås inga problem att fixa om jag inte redan har det liggandes (vilket jag bör ha om jag känner mig själv rätt), båda boxarna är ju moddade.
Mina egentliga frågor är som följande:
Hur gör jag detta på enklast möjliga vis? Räcker det med att låsa upp respektive drive i sina nuvarande boxar (det gick väl att göra i Evo-X?), swappa dem, och låsa dem igen mha samma programvara i deras "nya" boxar?
Är det möjligen ett bättre alternativ att istället boota respektive box från Slayers installskiva men i övrigt göra samma manöver? Vill minnas att det fanns en del tools för sådant på den.
Eller om jag är ute och cyklar helt nu (det var evigheter sedan jag rotade i en orignalxbox), vad finns det för lämpligare metoder? :>