En förfrågan om lite "statistik" från er som RGH:at jaspers i större volymer
Sitter och spånar på att ge mig i kast med att RGH:a min Jasper, men det hänger på om jag kan få den att tillförlitligt boota snabbare än min Slim, som i snitt kanske tar 30 sek på sig att komma igång.
Då jag bara gjort det på en enda Jasper tidigare, som var väldigt medgörlig och startar på 1-2 pulser mest hela tiden med originallängderna på de kablar som följer med TX coolrunner, utan några kondingar och andra tweaks hit och dit på diverse ställen, så har jag inte direkt mycket att gå på själv. Har därför några frågor till de av er här på forumet som RGH:at Jaspers i större volymer, och därmed har referensmaterial:
1) Ungefär hur stor är chansen att det bara är att smälla i en Coolrunner i en Jasper, utan att fippla och modifiera grejer, och få den att påbörja bootsekvensen på under 10 sek?
2) Vidare, hur stor är chansen att få en Jasper att påbörja bootsekvensen på under 10 sek om man går vidare med att trimma in kabellängder?
3) Och till sist, hur stor är chansen att få en Jasper att påbörja bootsekvensen på under 10 sek om man utöver trimning av kabellängder även tillåter diverse kondensatortweaks?
Tack på förhand!
[edit] Börjar det förresten inte bli dags att slänga in nåt om RGH i detta delforums rubrik? :)