-
RGH på Corona Mobo
Hej
Skall hjälpa min kusin att hacka hans Slim box.
Tillv. datum:2012-04-03
Dashb:13599
Frågan är om det sitter ett Corona v1 eller v2 mobo i denna box?
Tänkte beställa hem allt jag behöver innan han kommer med boxen.
Mitt bästa val är väl "Matrix Glitcher 360 II rev.C " ?
Sedan vill han även kunna spela orginal spel på Live! så jag tänkte skaffa ett "Matrix Trident" så
han kan switcha mellan orginal nand och hackad.
Vad tror ni ?
Tänker jag rätt?
Finns det något som jag missat?
Tacksam för alla tips.
/Jesper
-
Det kan vara vilket som av dom...
är det 250GB/320GB modellen eller 4GB modellen?
250GB/320GB = Corona v1
4GB = Corona v2
Ingen aning om hur Matrix Glitcher II rev.C är för Corona, på PSXCare kör vi med Squirt 1.2 :)
Matrix Trident kan ha vissa problem vid installation t.ex. dåligt lödd flatkabels kontakt antingen på yttre modulen eller på chippet... och jag fick byta chippet efter att ha monterat det åt en kompis, det funkade bra vid installation, men kort därefter spårade chippet ur och 1 av bankerna fick helt plötsligt massor av badblocks
-
Skall kolla med honom vilken modell han har, tack för tipset.
Skulle du rek. Squirt över Matrix?
Jag har alltid kört med Matrix och Xecuter tidigare.
Såg att även Squirt har ett dual nand pcb, detta kanske är bättre grejer än trident?
-
Som jag sa tidigare vet jag inte hur Matrix funkar med Corona, har inte testat v3:an heller, endast v1 och v2 som båda funkade bra i vissa situationer och mindre bra i andra...
Matrix Glitcher II är t.ex. det bästa chippet för Falcon (enligt min personliga åsikt)
-
För att väcka denna tråd lite till liv så har vi lagt upp våra 360 Squirt chip på hemsidan !
-
Fråga ang. XeBuild GUI
Hej
Har då äntligen fått mina Matrix Glitcher v2 RevC
Boxen har ett Corona v2 (4gb) mobo och dashboard 13599
Köpte även Maximus SDTool som fungerade fint att läsa ut nand med.
Använde AutoGG för att läsa ut nand.
Dumpade 3olika ggr för säkerhets skull.
Valde sedan "Create Xell" och därefter Flash Xell.
Monterade chip och startar boxen.
Boxen startar och lyser och chippet tänds var 5sek ungefär och allt ser ut att fungera.
Problemet är att den aldrig slutar, boxen kommer antagligen aldrig in i xell.
Har kört "Xell Debug Log" i AutoGG för att se vad som händer men programmet hittar ingen ip till xboxen.
Så tänkte att jag skulle prova Swizzys Xebuild GUI som många rosar.
Hämtade ned v2,088 och valde att öppna min nand dump men får då upp: "ERROR: Can´t determine if it´s big or small block nand, do you want to continue anyways? (This is a sign that your nand is not properly dumped)"
När jag dumpade nand i AutoGG fick jag frågan "Dump nand size?" Rek var 48, vilket jag valde.
Är detta ett problem? Jag kan öppna min dump i AutoGG så tror allt är rätt dumpat.
Tacksam för svar.
/Jesper
-
Hej igen
Läste igenom online manualen till Xebuild GUI och hittade att man trycker bara förbi dessa error meddelande.
Hur som jag har provat alla olika timings ett flertal gånger och kontrollerat samtliga lödpunkter + bytat vissa kablar.
Fick plötsligt AtuoGG att hitta xell och hämta cpukey - Oh happy days :)
Skapade därefter en hackad Dashb. 15574 och körde in vis SD tool.
Men boxen vill inte starta, står bara och försöker komma igång men startar aldrig.
Jag har kvar qsb på moderkortet som ingår in Maximus SD tool.
Måsta jag kanske välja "No TrinMu" (Disable detection of Trinity 4G Internal USB module) ??
/Tacksam för hjälp
-
Du kör bara som jag visar i guiden/manualen vad du nu känner för att kalla det
Anledningen till att det inte startar som det ska brukar oftast vara problem med kabeldragningen/placeringen av chippet, eller helt enkelt att du behöver högre cap mellan CPU_RST och GND än vad som finns från början..