-
softmod som strular
Tjena alla. Var grymt länge sedan jag var här o kikade. Jag har ett problem med mitt wii. Skulle softmodda tänkte jag och installerar enligt swizzys guide men stötte på ett litet problem. Homebrew o allt är ju inne men när jag skulle in o fixa ios (hette det så) den ska ju installera 16 men nöjde sig med 10. Hur som helst så tänkte jag altt jag fixa imorgon men nu kommer jag inte in i bootmii den laddar och skärmen blir svart och jag måste stänga av. Tror jag ställde om tid o datum efter detta om det kan göra något. Vad tusan kan ha hänt?
Mvh johnny
-
Det finns lite "fel" och oklarheter i guiden.
Som att HBC bör/ska installeras med IOS58, men det borde den göra om du har 4.3 av system menyn.
Du kan kolla det genom att starta HBC och sen trycka på home-knappen "huset" och
sedan titta uppe till höger
Eftersom MultiModManager används så måste "IOS236 installer" användas,
i MultiModManager heter det "Install & Patch IOS36" dock så funkar inte
alltid detta på 4.3 då IOS36 är för ny och säker.
använd WiiMod 3.2 istället mycket bättre och mordernare.
Jag har en guide men den får jag tyvärr inte länka till....
men sök på "Guide: Softmodda (hacka) ditt Wii 3.1-4.2E & 4.3E" och skapad av "riger"
Att BootMii blir svart beror säkert på att du saknar mappen "bootmii" och filerna där i eller
att det är fel filer i "bootmii" mappen. "bootmii" mappen ska ligga på SD kortet
-
Har kollat lite. Bootmii kom igång igen. Provade en syscheck men den avbröts? Det är 3 wad filer som den inte vill byta ut, ios 38, 53 och 55. Står 1035 nått efter. Vad kan det vara? Har ver 4.3e ska jag prova o patcha 36 än? Kan jag byta till modmii så här mitt i?
-
Vilken grej, har provat allt som går att prova och nu så efter många svordommar så funkar den. Tjoohooooo