-
SNES modifiering
Tja psxcare!
Precis tagit ner mitt gamla super nintendo från vinden som jag inte spelat på på många år och nu på senare dagar är man ju van att spela med 60hz istället för 50hz som dom europeiska snesen är på.
Såg att man kunde modifeira den med en 50/60hz switch och jorda ett ben från lockout chippet för att få 99% av alla spel att funka till den.
Nu till min fråga, Skulle ni kunna tänka er att ta en titt på detta åt mig? Har allt som behövs förutom en gamebit och en 2.2k resistor men har ingen lödnings erfarenhet alls så lämnar det gärna till er professionella!
(bor förövrigt på söder så kan svänga förbi när som helst)
-Tom
-
Det borde vi kunna fixa, bara du ser till att ta fram ett diagram för vad vi ska löda vart :)
resistor borde vi ha, om inte annat kan vi få tag på en relativt enkelt ;)
-
Kanon! Vad kan det tänkas kosta om ni gör detta åt mig?
-
Kom på att jag även har ett nintendo 64 som behövs "RGB moddas" så att en RGB sladd funkar med mitt japanska nintendo,
http://www.gamesx.com/rgbadd/rgbn64.htm <------------ Där finns mer information, om jag skulle få ett paket pris för båda två skulle det va suveränt :)
-
Räkna med 500:-/st
Vi tar 350:- per påbörjad halvtimme för modifikationer vi inte erbjuder till fast pris.
Om inget strular kan du ha tur och notan slutar på 700:- totalt.
-