-
CD-R Skivor
Jag har fått ett Messiah installerat i min PS2:a Version 3 och nu har jag problem med det.
När jag stoppar i PS2 skivan (CD-R) så kommer jag till den ruta, där man får välja mellen skiva eller minneskort, i hörnet står det att det är en PS2 skiva i spelaren, trycker jag X för att få den att välja skivan så blir det svart i ca:5sek och så kommer jag tillbax till rutan igen?
Det märkliga är att den tar musik skivor i CD-R format.
Har ni någon aning om vad problemet kan vara???
-
Tryck på reset med skivan i så startar nog spelet. Det går inte att starta PS2 spel via browsern med vissa chippade PS2:or.
<small>[ 07 December 2002, 00:08: Meddelandet redigerat av: nagy ]</small>
-
Har du varit med om samma sak eller?
Har kollat igenom lödningarna flera gånger både jag och killen som lödde chippet.
Tack för svaret. Ska testa lite mer idag.
-
Har testat mer nu med olika CD-R skivor och brännare och dyl men det funkar inte. CD-R, Thai Silvers funkar inte heller. Kommer bara till browsern och sen trycker jag på x och så blir det svart och sen kommer jag tillbaks till browsern.
Har prövat trycka reset i browsern men det funkar inte heller. Har prövat trycka 1, 2, 3, 4, 5ggr på reset men jag kommer bara till browsern och sen händer det inte någonting mer.
Någon som har någon aning om vad det kan bero på???
-
Det låter mest som om det skulle vara någon av lödpunkterna A-I som sitter direkt på CD/DVD controllern. Har haft liknande problem själv med en kompis V3 och messiah. Kolla med förstoringsglas och med bra belysning för att se om du ser något misstänksamt. Minsta lilla överflöd eller kortis mellan något ben kan få dessa effekter.