-
Vaffö???
Fattar inte!
fick tillbaka min ps2:a idag, chippad med messiah 2 pro.. allt funka jättebra, satt och lira lite ntsc spel. Bestämde mig för att köra lite Vice city, detta är en svensk skiva. Stoppade in den i apparaten och får till svar: Please insert a Playstation2 disc. försökte igen och igen, sedan med nhl 2002, också pal, funka inte heller... efter ett antal försök fick jag igång det. Min fråga: Ska det vara såhär. måste man trycka på arton olika knappar innan man får igång spelet???
-
By the way. Det var ni, psxcare, som chippat apparaten!
-
<a href="http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=30;t=000024#000001" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=30;t=000024#000001</a>
-
nej.. asså bra information men problemet e när jag ska spela PAL ps2 spel!. det är dem som krånglar
-
Var det original som fungerat innan installationen, eller kopior...
-
Det var ps2 backuper som fungerade. PAL spelen funkar ibland och ibland får jag meddelandet insert a playstation 2 disc när jag valt skivan i browsern
-
nej vänta nu. Innan installationen kunde jag bara spela orginal pal ps2 spel och orginal pal psone spel!
-
PAL original?
Det låter ju som om lasern har svårt att läsa skivorna. Chipet gör ju ingen skillnad på vad du stoppar i för PS2-skivor, när chipet står i PS2 läge så talar det bara om för PS2:an att allt man stoppar in i den är just PS2 original från rätt region oavsett vad det står på skivan...
-
öö ok.. för det här var inget jag hade problem med innan installationen. då funkade allt bra. e först nu som jag fått problem. Vad som händer e alltså att när jag har en orginal pal ps2 skiva i, så står det reading disc i browsern. Sedan kommer det upp en bild på en skiva och i högra övre hörnet står det: Playstation2 disc. Trycker på x och skärmen blir svart. efter ett antal sekunder kommer jag tillbaka till browsern och en ruta med "insert a playstation 2 disc" kommer fram!
-
Kolla att klockan går...och att den går rätt.
Prova utan minneskort.
-
Nej, det blev ingen skillnad efter att jag ställt klockan rätt (den gick fel med en timme).. enda sättet för mig att se på dvd filmer eller spela orginalps2 spel är att stänga av chippet.. ska jag behöva göra det?
-
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av Haren:
<strong>Nej, det blev ingen skillnad efter att jag ställt klockan rätt (den gick fel med en timme).. enda sättet för mig att se på dvd filmer eller spela orginalps2 spel är att stänga av chippet.. ska jag behöva göra det?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Nej, det skall du inte behöva göra.
-
nähä.. men var är felet då.. vad ska jag göra?
-
HANSI!!!! Vad ska jag göra för att få orginal ps2 spelen att fungera???
-
Ring först 08-615 21 60 så du får prata med en tekniker. Kan inte han komma på något du gör helt fel så får du ett returnummer och en paketlapp så du kan skicka tillbaka den.