-
Nätverk mm mm
Tjena ska precis köpa mig ett xbox som är chipat och jag vet inte ett dug om xbox så här kommer några frågor....
om jag har två nätverks kort i datorn kan jag ansluta xboxen till det ena och det andra till mitt adsl internet??
vad är dashboard för nåt??
och hur gör jag för att föra över spel och filer till xboxen?? måste dashboard vara installerat då???
//mvh henke
-
Jag kör med två nätverkskort precis som du beskriver. 10mbit till kabelmodemet, 100mbit till en switch där pc:n, laptopen och xboxen samsas.
-
Dashboard är det första som startas när man slår på sin xbox utan något spel i driven.
MS Dashboard = den gröna menyn där du skan ställa in klockan, ändra inställningar, kopiera minneskort m.m.
EVO-X dashboard = ersätter MS Dasboard och erbjuder ftp-server m.m.
-
Tjenare, alla glada.
Behövs ett modchip för att köra evoX. om inte varför har man ett modchip? :confused:
-
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av xHemingway:
<strong>Tjenare, alla glada.
Behövs ett modchip för att köra evoX. om inte varför har man ett modchip? :confused: </strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Så här är det!
Man sätter in ett modchip för att kunna köra ej signerade DVD/CD på XBOX:en. Då när man har ett modchip kan man installera "EVO-X Dashboard" genom att bränna det på en egen skiva, och boota upp med den. Sen har man FETT med andra funktioner än vad du hade tidigare!
Jag hoppas det är så här annars har jag fått allt om backfoten!
MVH
/BabyFace