-
jag är nog fan bäst
på att förstöra min xbox.
Som säkert en hel del andra så har jag försökt att löda dit mitt chip och jag upptäckte att jag hade valt en aning för grov kabel detta ledde till att jag lyckades dra av en bit av banan på moderkortet.. Hur gör man nu? köpa nytt moderkort? lämna in på lagning? köpa nytt?
Har nån något bra svar så är jag tacksam för dessa.
-
Jaha? Och? Inte för att vara taskig, men du får ju förklara mer så kanske vi kan hjälpa dej eller guida dej, vilket chip har du försökt med och var på moderkortet har du misslyckats???
Har själv suttit i den båten så jag vet hur det känns men med lite hjälp och någon näve med hår så har jag fixat den.
-
det var ett messiah x chip som jag försökte löda dit... som sagt så när jag skulle ta bort dom kablarna som jag lött dit så råkade jag dra bort en liten bit av banan runt ett av hålen som man skulle löda fast kabeln i. vart kan man lämna in xboxen för hjälp... eller kanske någon här som klarar av att fixa det?
-
OK, ett tips då grabben.
Är det en lödpunkt mitt på en bana som du nu säger så leta reda på ändarna på just denna bana så kan du löda en bygel, ta en ATA100 kabel, det gjorde jag, fungerade direkt, och nästa tips är att skita i det chipet, hade själv Enigmah från början med kör på X-Ecuter nu, annars så kan du skicka in din xbox här och få den flashad.
-
Det är inga problem att göra som beskrevs ovan, löda en kabel mellan de två punkterna på var sida om den punkt du haft bort. Men det är trixigare då dessa punkter inte är direkt lämpade att löda på, så du bör ju lämna in den...till oss :-) Tror vi gör en sådan reparation om dagen i snitt när någon kund (eller konkurrent..) råkat rycka en bana.
-
vad tror ni att det kan kosta om man lämnar in den plus att slänga på en xecuter?
-
-
vad skulle det kosta att bara laga den?
-
350:- om du kommer in med kortet löst.