chippa: något för alla eller bara...?
För oss som älskar att pilla omkring och som dessutom inte har pengar att ösa omkring oss?
Hej på er, är en fattig pcägare som inte har några direkta planer på att köpa en xbox, pengarna finns helt enkelt inte. Men!
Mina småsyskon har fått en i julklapp och som den ansvarskännande storebror jag är så satte jag genast igång att leta efter sätt att kunna öka användbarheten på denna maskin.
Problemet är att de är 10 år gamla och därför inte särskilt lämpade att börja löda och greja, tänkte istället skicka in lådan till psxcare och få det fixat.
mina frågor till er på forumet nu är:
1. De sitter på adsl, jag sitter på 100 mbit (jo faktiskt etthundra). Det innebär ju att jag kan leta reda på emulatorer och spel och sedan streama över till dem. Anledningen till detta skulle vara att de förmodligen inte kan leta reda på sådant själva. Ok, då ligger filerna hemma hos dem (15 mil från mig), och vi måste få över dem till xboxen. Är det steget svårt?
Kan de koppla ihop det själva?
2.Är det överlag svårt att få saker och ting att fungera?
De behöver ju inte använda alla supersmooth funktionerna, utan de kommer ju att bli överlyckliga om de får fler spel att trixa med.
3.Eller, är chippa om något som man bara bör göra om man är beredd på att allting strular hela tiden??
Så allsmäktiga forum, i all ödmjukhet, upplys mig som fanlar i blindo efter mina fattiga småsyskons högre lycka!
tack
/Daniel