-
X-ecuter 1.1
Monterade X-ecuter 1.1 som jag fick igår (jag jordade mig under prosessen), men när jag startar X-boxen blinkar det rött och grönt. Testade med att värma på lödningarna någon sekund (detta i tron att något ej fått kontakt), kollade även med förstoringsglas. Fortfarande samma blinkningar
Vad är felet ,är säker på att den lilla tråden sitter på rätt ställe även byglat som man ska.
-
använd fluss, mycket bra..
Testa o ta bort o se om det fungerar då.
-
Eftersom det blinkar rött/grönt så lär ju den lilla tråden sitta rätt (stänger av originalbios)
Har du gjort byglingen på chipet där man kan välja mellan att dra på lite lödtenn eller montera en switch? Prova att "öppna" den igen, isåfall skall boxen fungera som vanligt.
-
Har använt det....fungerar ändå inte.
-
Har nu uppnat byglingen....fungerar som vanligt.
Vad kan det troligaste felet vara då ?
Kan det vara att chippet inte blir jordat tillräckligt..löda dit en kabel kanske? Ser att det ska finnas kontakt. Är det svårt att med "jordringen" få riktig jordning?
-
Den lilla kabeln är nog korrekt.
Mät alla anslutningar på chipet. Du kan mäta från chipet till undersidan av xboxen, punkterna går rakt igenom.
Kolla att alla har kontakt hela vägen igenom, samt att inga närliggande punkter har kontakt med varandra - tror det är lätt hänt då halvmånarna sitter ganska tätt och man kanske tar lite för mycket tenn på dom.
-
Jag monterade ett executer 1.1 igår, allting funkar perfekt nu. Däremot blev jag lite skraj då boxen blinkade rött och hade sig efter strömpåslag. detta visade sig bero på att jag inte satt i kontakten till TV'n (i Xboxen alltså)verkar som den känner av det.
/rob
-
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av IceT:
<strong>Har nu uppnat byglingen....fungerar som vanligt.
Vad kan det troligaste felet vara då ?
Kan det vara att chippet inte blir jordat tillräckligt..löda dit en kabel kanske? Ser att det ska finnas kontakt. Är det svårt att med "jordringen" få riktig jordning?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Kortslutning mellan två/flera punkter...
-
Dvd har nu gett upp :( , går ej att spela film (fungerade tidigare). Jag trodde jag skulle klara av det. Fixa datorer kan jag....inte lika lätt med xbox. Min son är mäkta förtvivlad...tvingas nog lämna in den på rep. Någon som vet vad detta "kalas" kan kosta...att få modden att fungera tillfredställande igen?
-
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av IceT:
<strong>Dvd har nu gett upp :( , går ej att spela film (fungerade tidigare). Jag trodde jag skulle klara av det. Fixa datorer kan jag....inte lika lätt med xbox. Min son är mäkta förtvivlad...tvingas nog lämna in den på rep. Någon som vet vad detta "kalas" kan kosta...att få modden att fungera tillfredställande igen?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">500-1500 beroende på hur mycket som måste åtgärdas, eventuellt ingår byte av dvd-rom.
-
Löd loss chippet och löd sedan dit det igen med kablar eller en sockel. Då är det ingen risk för kortslutning.