Lite frågor kring matrix, evox.2.5, progressive scan....
Ok jag har installerat med superdisk 2 och har evox bios 2.5 på ett matrix chip. Jag har en projektor och har köpt ett High def AV pack så jag kan få komponent signal från min xbox och vill nu även få progressive scan ut från boxen.
har laddat ner patchen som skall göra detta, men den är ju från början inställd på att patcha MSxboxdash.xbe och vad jag har förstått så använder/laddar in sig min evox bios xboxdash.xbe. Så då browsade jag till min xboxdash.xbe istället och patchade den och allt verkade bra, men när jag skulle starta min xbox så kommer animationen och sedan låser den sig på den röda xbox logon.....
Vilken fil skall jag patcha? Eller skall jag göra det "manuellt" i en hex editor?
Kommer jag få progressive scan ut från mina spel när jag kör i PAL-läget? Eller måste jag konvertera den till NTSC? Kan jag någonstans säga till mitt evolution X "program" att jag har ett High def AV pack med komponent ut? För jag tror att man får upp en sån meny i orginal settings när man kopplar in ett High def pack...
Hur gör ni andra som ha rprogressive scan ut och inte använder er av en VGA kabel....