-
Bara så ni vet!
Körde förr med en 80GB Maxtor 5400Rpm disk, men ville ha mera :)
Jag petade in en WD 120GB 7200Rpm 8MB cache, den har enligt specifikationen en arbetstemperatur på max +65C, men bör ligga under +55C. Med locket borta på Xboxen så mäter jag 49C och ihopskruvad är det 54C, MEN då har den stått och fått data via FTP i 6,5 timme. Jag har bara matat å matat, så det blir väl knappt godkänt med att peta i en 7200Rpm i boxen. Så 5400Rpm rekommenderas.
-
vad ligger org. disken på för temp då ??
-
Ingen aning, men den är nog en 5400Rpm så den ligger kanske runt 40-45C som mest. Men det är bara en gissning. Min WD 120GB kommer krascha om jag ligger uppåt 65C enligt WD. Fick upp den i 56C alldeles nyss :( . Men som sagt då kör jag den för fullt ,8 timmar nu. :)
-
dvs. så läge man inte skall köra en linuxbox 24/7 och sitter och spelar dyngnet runt så är en 7200 rpm disk inga problem.
-
Njae, jag skulle nog rekommendera att ta up lite lufthål i plastbaljan som HDn ligger i, och byta den stora CPU-fläkten till en tystare(glidlagrad) men som ger lite mer CFM (luftflöde), vända den så den blåser in i boxen och styra en del av luften på disken.