-
till hansi
angående superdisc 2 jag vet att det finns guider men jag vill bara få en sak avklarad om jag vill lägga in superdisc 2 på min xbox x ecuter chip.
är det bara och välja menyvalet psxcare.com
och small drive inget mer och vad kan hända kan något gå sönder...
-
Kör du det menyvalet så installeras evo-x dashboarden på din hårddisk. Originaldashboarden kopieras undan som backup. En patchad (regionsfri dvd) kopia av originaldashboarden läggs in som msxboxdash.xbe.
-
hur får man tillbaka orignal dashboarden i fall man skule vilja detta
-
Det här körs när du installerar evo-x (small drive):
[Action_14]
LogFile = "e:\psxcare2.log"
Info "Install EVO-X Dashboard (SMALL drive)"
warning "This will install evo-x dashboard as c:\xboxdash.xbe"
Progress "Copying..."
rename "c:\evox.ini" "c:\evoxbackup.ini"
copy "\inst\ini-small\" "c:\"
rename "c:\xboxdash.xbe" "c:\xboxdashbackup.xbe"
copy "\inst\c\" "c:\"
copy "\inst\f\" "e:\"
============
Det viktigaste här är:
rename "c:\xboxdash.xbe" "c:\xboxdashbackup.xbe"
Du kan t.ex. gå in med FTP och döpa om xboxdash.xbe till evoxdash.xbe, sedan döper du om xboxdashbackup.xbe till xboxdash.xbe
Det går nog med boxplorer också, men jag har aldrig använt renamefunktionen där (är inte ens 100% säker på att det finns rename, om någon provat så kommentera gärna).
-
en sista fråga nu medans jag har dig på tråden
jag är lite nybörjare på det här med xbox
men kan jag lägga in spel på hårddisken när jag har lagt in superdisc2 och går det att lägga in spelen från skiva eller? tackar
-
Ja, när du kört installationen med superdisc 2 och startat om så har du 2-3 olika program i menyn du kan använda för att kopiera från dvd till hårddisk.
Enklast att använda är xbcopy, den tar hela dvd:n och du väljer bara om du vill lägga i E:\, E:\GAMES, F:\ eller F:\GAMES.